TEAM BIG TIME - 31.7
Beneteau First 31.7 sailing team
Wedstrijdkalender
Verslag 24 uurs 2010
Verslag 100 mijls 2010
Verslag 50 mijls 2010
Verslagen Grevelingencup 2010-2011
Verslag 50 mijls 2011
Verslagen Grevelingencup 2011-2012
Verslagen Grevelingencup 2010-2011
Grevelingencup wedstrijd 5 - 13 februari 2011
De Big Time heeftop de de 5e grevelingencupwedstrijd een eerste plaats behaald! Het waren bijzonder spannende potjes met een eerste, tweede en derde plaats als resultaat.
Wedstrijd 1
De eerste pot begon met twee general’s. Bij de start was het spannend of we een OCS zouden krijgen, naar eigen inzicht waren we net niet over de lijn geweest en besloten hierop gewoon de wedstrijd te gaan varen. De knopen waren wel te vroeg en moesten terug over de lijn.
Extra spannend was de wedstrijd doordat de Magnifique die dag gestuurd werd door Rein (oude eigenaar van de Big Time). Met enige moeite lukte het om de gehele wedstrijd voor te blijven.
De Prime Time als nieuwe deelnemer in het veld voer direct vooraan en bleek lastig te kloppen. Deze boot ging dan ook als eerste over de finish maar had (bleek later) een OCS waardoor wij 1e werden, Magnifique werd tweede.
Wedstrijd 2
Ook de tweede pot begon met een goede start. De knopen zaten ook goed in het veld en zaten aanvankelijk achter ons. Tijdens een spi duel wisten zij toch te winnen en hadden we het nakijken.
Wederom was het spannend met de Magnifique maar ook deze pot wisten we ze achter ons te houden. Knopen wonnen, wij waren tweede en Magnefique 3.
Wedstrijd 3
De laatste start was verre van goed en vrijwel direct zaten we in het middenveld. Al bij de start zagen we dat Magnifique wel een goede start had en wisten dus dat we wat goed te maken hadden. Gelukkig wisten we aan het einde van het eerste rak al een boot of 5 kwijt te raken en sloten aan bij de kopgroep met de knopen, Prime Time en Magnifique.
De Magnifique leek deze pot te gaan winnen totdat zij na 2 rondjes op de finish afgingen en op het laatste moment zagen dat er drie rondjes gevaren moesten worden. Hierdoor kwam de Magnefique achter de Big Time te liggen en wisten we deze voorsprong vast te houden. Knopen werden 1, Prime Time 2 en wij 3.

Uitslag:
 
No Zeilno Naam Punten 13 14 15
1 NED 6816 Thijs van Hulst, First31.7
Big Time
8,7 1 2 3
2 NED 7001 W.P.M.,Hermans, First 31.7
Blauwe Knoop
15,0 9 1 1
3 NED 6334 JD vd Endt, First31.7
Magnifique
16,7 2 3 4
4 NED 7585 Theo Ossewaarde, First 31.7
The 1st One
33,0 5 7 5
5 NED 6369 B den Hartigh, First31.7
Prime Time
34,0 ocs 4 2
6 BEL 787 JM de Wachter, First31.7
Javelin
37,4 6 6 8
7 BEL 7317 C. Pottiez, First 31.7
Mistersandman
38,0 4 11 7
8 GER 6259 Mon Ami, First31.7
Mon Ami
38,7 3 5 ocs
9 NED 7706 W. A. Faay, First 31.7
Tacktronic
38,7 7 8 6
10 NED 8096 M. Groenbos, First 31.7
DRIFTKIKKER
44,0 8 9 9
11 FRA 28393 Michiel van Wickeren, First 31.7
Histos
54,0 12 14 10
12 NED 7959 C Vlasblom, First 31.7
TEAM CASPARUS
55,0 10 10 ocs
13 NED 7826 R.G. van Gemert, First 31.7
Optie spi NED 7413
55,0 13 13 11
14 NED 7514 D. van Arkel, First 31.7
Sharkos
58,0 11 12 ocs
15 NED 7079 A.,v.d. Velde, First 31.7
Villa First
69,0 ocs dns dns
15 GBR 10599 W Heijmans, First31.7 GBR 7016
Electron
69,0 dns dns dns

 

Grevelingencup wedstrijd 2 – 14 november 2010
Op zondag 14 november is de tweede winterwedstrijd van de Grevelingencup gevaren. Het eerste weekend dat de bemanning compleet is en we met 6 man hebben kunnen varen. De motto’s van dit weekend: “Teambuilding doe je in de kroeg”, “Gooi die turbo er nou es in...” en “Oh oh cherso” als overwinningstune hebben bijgedragen aan goede resultaten; overall 3e en met een 1e plaats in de tweede wedstrijd.

Zaterdag
Zaterdag hebben we besteed aan het trainen met een volledige bemanning (althans Jose was er nog niet maar Marc G. nam voor deze dag zijn plaats in). Wouter was gewisseld naar het voordek en Roeland heeft een nieuwe plek ingenomen als secundaire trimmer. Al snel was duidelijk dat de nieuwe setting goed werkte en zo werden langzaam alle handling maneuvres geoefend. Ondanks eerder voorspelde wind en regen bleek zaterdag een prima dag te zijn voor een training.
 
’s Avonds is een een hapje gegeten in Le Bateau (Port Zelande) en vervolgens koers gezet naar het hotel in Ouddorp. Die avond was het tijd voor teambuilding in de kroeg en is “de Kreek”onveilig gemaakt. De gevolgen waren bij het ontbijt duidelijk zichtbaar bij de gehele bemanning en het gesprek van de ochtend was “wat moet dat toch worden met die wedstrijd van vandaag”.

Zondag
Aanvankelijk was onze eerste start gepland rond 11 uur. Door een wat trage organisatie gingen we echter pas een uur later voor de eerste keer over de startlijn. Helaas volgde tot 2 maal een general recall en werd de J-80 klasse ook nog voor ons weggestart. De wedstrijd zelf begon goed, in de eerste ronde als 3e bij de bovenboei maar veel in moeten leveren op het tweede rak met 7e als eindresultaat.

De tweede wedstrijd zou een geheel andere wending krijgen. Goed gestart en mooi vrije wind, al snel bleek dat de boventon geheel bezeild lag waardoor ineens het kruisrak ontbrak. Toen op de vraag “hoeveel zitten er nog achter de Genua?” als antwoord “Geen…” volgde was het enthousiastme aan boord niet meer te houden; we lagen eerste. Ondanks het ontbreken van een kruisrak werd deze kans met 12 handen aangegrepen en volgden een paar ronden van perfecte maneuvres; eindresultaat was een 1e plaats met zeker 200 meter afstand tot de volgende boot.  (zie foto)


De laatste wedstrijd werd weer een “echte” wedstrijd. Dit maal hebben we kunnen aansluiten bij de kopgroep. Het laatste deel van de wedstrijd werd nog een spannende strijd geleverd met de tacktronic die 2 meter voor ons over de finishlijn ging en hierdoor de 3e plaats bemachtigde, wij werden 4e.

Het was een geweldig weekend waarin we veel plezier hebben gehad, goede resultaten hebben kunnen wegzetten. Ook als team zijn er stappen gezet, op naar de volgende winterwedstrijd.

De uitslag: